12:50

Magiczne słowa - scenariusz zajęć

Czytanie książki E. Horn "Przepraszam, czy jesteś czarownicą?".


Burza mózgów.

Czym są zaklęcia? Co można dzięki nim zmienić lub osiągnąć? Dzieci podają słowa, które kojarzą im się z tym terminem, np. złudzenie, wrażenie, fantazja, czary.


Jak dobrze znamy baśniowe czarownice?

Dzieci zakreślają na planszy elementy kojarzące się im z czarownicami i czarodziejkami, które znają z baśni i bajek.




Quiz o czarodziejach i czarodziejkach.

1. Które zaklęcie otwiera drzwi w świecie Harry'ego Pottera?

a) Expelliarmus
b) Wingardium Leviosa
c)Alohomora

2. Kim była dla Kopciuszka wróżka, która przygotowała piękną kreację na bal?

a) siostrą
b) córką
c) matką chrzestną

3. Jakie magiczne zdolności posiadał Dżin, towarzysz Aladyna?

a) spełniał nieskończoną ilość życzeń
b) spełniał trzy życzenia
c) spełniał jedno życzenie

4. Który z tych bohaterów potrafi czarować?

a) Gargamel
b) Kicia Kocia
c) Szalony Kapelusznik

5. Co otwierało się na hasło „Sezamie, otwórz się”?

a) wrota w skalnej ścianie
b) podziemia
c) żelazna brama przy zamku

6. Gdzie mieszkała Baba Jaga, bohaterka baśni o Jasiu i Małgosi?

a) w wiosce
b) w domku z chleba i słodyczy
c) w leśnym szałasie

Odpowiedzi: 1 a), 2 c), 3 b), 4 a), 5 a), 6 b)


Tworzymy zaklęcia.



Przygotowanie: grafikę wydrukować, wyciąć wyrazy. Podzielić zgodnie z przerywanymi liniami.

Nauczyciel dzieli dzieci na cztery grupy, każdej rozdaje rozsypankę. Dzieci układają z nich najpierw najbardziej znane zaklęcia, tłumaczą, co one oznaczają i w jakiej bajce/baśni je znajdziemy. Później z fragmentów układają własne zaklęcia (np. HOKUS-POKUS: POHOKUSKUS) oraz wymyślają, co można dzięki nim osiągnąć.


Krzyżówka dla znawców magii.





HASŁO: CZARNOKSIĘŻNIK

Co oznacza hasło? Czy czarnoksiężnik różni się czymś od czarodzieja?


Magiczne słowa – czy tylko w bajkach?

Nauczyciel tłumaczy, że „magiczne słowa” to także wyrazy, które stosujemy na co dzień, np. podczas rozmowy z innymi ludźmi. Każdy z nas może być czarodziejem, jeśli zna etykietę i dostosowuje się do niej. Magiczne słowa to np. „dziękuję” czy „proszę”. Zadaniem dzieci jest wymienienie innych wyrażeń tego typu oraz wskazanie sytuacji, w których są one używane.


Praca plastyczna – stwórz strój czarodzieja (technika dowolna).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Filia nr 25 , Blogger