12:21

Lekcja dobrych manier - scenariusz zajęć dla Szkoły Specjalnej

 Lekcja dobrych manier



1. Co to znaczy “savoir vivre”?

Zadaniem uczniów jest wyszukanie w słowniku znaczenia określenia “savoir-vivre”. Następnie podają oni inne wyrażenia o podobnym znaczeniu, np. dobre maniery, dobre obyczaje itd. Próbują także wymienić, do czego odnosi się savoir-vivre (m.in. zachowanie przy stole, ubiór, posługiwanie się telefonem komórkowym, zapraszanie kogoś, komentowanie lub krytykowanie, podawanie dłoni):

_________________________________________________


_________________________________________________


_________________________________________________


_________________________________________________


_________________________________________________


_________________________________________________


2. Czytanie opowiadania “Dotrzymuj słowa” Cecylii Niewiadomskiej


3. Pytania do tekstu:

- Dlaczego dotrzymywanie słowa jest ważne?
- Czy kłamanie to zachowanie zgodne z savoir vivre?
- Jak inny ludzie odbierają kłamców?
- Jakie mogą być konsekwencje bycia niesłownym?
 

4. Quiz. Czy wypada robić to w towarzystwie?


obgryzać paznokcie - TAK/NIE

poczekać, aż starsza osoba pierwsza poda rękę - TAK/NIE

mówić z pełnymi ustami - TAK/NIE

przychodzić zawsze o ustalonej godzinie - TAK/NIE

podziękować po zjedzeniu posiłku - TAK/NIE

otwierać szafki w czyimś domu - TAK/NIE

trzymać ręce w kieszeni podczas rozmowy - TAK/NIE

głośno mlaskać podczas jedzenia - TAK/NIE

sięgać po najdalej ułożone od Twojego talerza sztućce - TAK/NIE

utrzymywać kontakt wzrokowy z rozmówcą - TAK/NIE



5. Mowa sztućców
Czy wiesz, co oznacza takie ułożenie sztućców?




6. Kwiatek dobrych manier. Praca plastyczna
schemat:



Przygotujcie:

- arkusz papieru A2
- kolorowy blok techniczny
- klej
- nożyczki
- mazaki

Z żółtej kartki z bloku technicznego wycinamy koło - w środku powinien znaleźć się napis “kwiat dobrych manier”. Każde dziecko otrzymuje jeden płatek, wycięty z kolorowego papieru. Na nim wypisuje jedno słowo, kojarzące się mu z dobrymi manierami/obyczajami, np. uprzejmość, życzliwość, uczynność itd. Następnie środek oraz płatki kwiatu nakleja się na duży arkusz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Filia nr 25 , Blogger